Thunderbird

If you cannot send messages, this page provides a series of steps you can use to check for common problems. If you have problems receiving messages, see Cannot receive messages.

  • In the Thunderbird menu bar, click the ToolsEdit menu and select Account Settings, or click the Application menu button and select OptionsPreferences and Account Settings from the sub-menu, and select Outgoing Server (SMTP) from the bottom of the list in the left panel. Check that the settings are the same as documented on the mail settings article for your mail provider on support.mozilla.org (Gmail, Yahoo, Comcast, Hotmail, Sympatico) OR
  • If there is no support.mozilla.org article with your specific mail provider’s mail settings, then look for an SMTP mail settings article on the mail provider’s site. This is usually in the support section of their website; searching for «mail settings» or «SMTP» will usually find it. Check that your Thunderbird settings match the documented settings.
  • In the Thunderbird menu bar, click the ToolsEdit menu and select Account Settings, or click the Application menu button and select OptionsPreferences and Account Settings from the sub-menu, and select the account name. Verify that you are using the right SMTP server for the email address. Most of the time you cannot send messages from one account provider using another account provider’s service. For example, you cannot send a mail from «joe@gmail.com» through Yahoo’s SMTP server.

Verify that your outgoing email is not being blocked by your firewall, antivirus software or your Internet Service Provider:

  • Try briefly turning both antivirus and firewall software off, sending a test email and turning them on and sending another test email.
  • Many ISPs block outgoing email on port 25. You may have to switch to another port (e.g. 587 or 465). Contact your ISP’s support to see if they are blocking your outgoing email port.
Note: Firewall or antivirus software blocking outgoing email is a common cause of not being able to send messages after updating Thunderbird, since it may be set to trust the previous version of Thunderbird and no longer recognize the updated version as trusted. Remove Thunderbird from your program’s list of trusted or recognized programs, then add it back manually or when prompted to resolve this.

Try deleting your SMTP password. However, don’t do this as a first step, especially if you cannot send messages after updating Thunderbird while you previously could. In such case, usually there is nothing wrong with a stored SMTP password in Thunderbird (see above).

Try changing your SMTP password. This is usually done via a ‘reset email password’ form on your ISP’s support website.

Please create a new support request with a screenshot of your SMTP settings with your user id obscured and include the following information: your mail provider (for example, Gmail), ISP (for example, Comcast), firewall version (if any), antivirus software and version (if any), operating system and version (for example Windows 7 or Mac OS X Mavericks), and Thunderbird version (for example Thunderbird 38.2.0). See the How do I create a screenshot of my problem? article for information on how to create a screenshot.

//These fine people helped write this article:, , , , , , , .You can help too — find out how.
Задайте вопрос
Быстрый доступ
Объединенные коммуникации

 > 

Exchange Server 2013
  • Общие обсуждения

  • Добрый день!

    Есть несколько обслуживаемых доменов эксч сервера 2013.

    Один настроен на Thunderberd — успешно принимает(IMAP по 143), отправляет почту (SMTP по 587),

    Другой с такими же настройками (за исключением имени пользователя и пароля) почту принимает, а при отправке выдает ошибку «Ошибка отправления почты. Почтовый сервер ответил: 5.7.1 Client does not have permissions to send as this sender. Проверьте сообщение и попробуйте снова.»

    get-mailboxpermission для обоих пользователей одинаковые.

    Прошу помощи!

    • Изменен тип2 мая 2019 г. 6:39давность, нет активности
    10 апреля 2019 г. 9:08
    Ответить
    |
    Цитировать

Все ответы

  • Давайте попробую догадаться: клиенты оба пытаются отправить сообщение от имени одного и того же общего п/я (например, ответить на сообщение в этом п/я)?

    Тогда надо смотреть на наличие у них разрешения Send As (отправить как). Get-MailboxPermission это вам не покажет (покажет Get-ADPermission, или смотрите в разделе delegation свойств общего п/я в EAC — там же и исправите).

    Слава России!

    10 апреля 2019 г. 9:58
    Ответить
    |
    Цитировать
  • 10 апреля 2019 г. 10:59
    Ответить
    |
    Цитировать
  • Это касается любых других ящиков. Send As задается и проверяется через (Set)Get-ADPermission, или EMC.
    10 апреля 2019 г. 12:57
    Ответить
    |
    Цитировать
  • Тогда сообщайте больше подробностей.

    1. От имени какого п/я (или чего-то ещё) идёт неудачная отправка.

    2. Какой адрес отправителя используется при отправке (надежнее всего всего это смотреть в журнале протокола SMTPReceive транспорта, если у вас ведение этого журнала не включено — включите, заодно в журнале можно уточнить и имя пользователя, от которого идет отправка). 

    3. Какому объекту принадлежит этот адрес (смотреть в EMS — Get-Recipient адрес@ваш.домен)

    4. разрешения на отправку для этого объекта, смотреть в EMS —

    Get-ADPermission «имя_объекта» | ?{$_.ExtendedRights -like ‘*Send-As*’}

    Есть ли среди них учетная запись пользователя, от имени которого идёт отправка (или NT AUTHORITYSELF, если отправка идет под учетной записью самого этого п/я).

    Слава России!

    10 апреля 2019 г. 13:39
    Ответить
    |
    Цитировать
  • ЭПЯ отправляет от своего же имени пользователь@почтовый домен. Никаких доп разрешений, как я понимаю, для этого не нужно.

    22 апреля 2019 г. 7:35
    Ответить
    |
    Цитировать
Ссылка на основную публикацию